ای بلوچ اهل جماعت: فتنه ی این فرقه ها و احزاب و «اسلام آمریکائی –صهیونی جدید» را جدید بگیر

ای بلوچ اهل جماعت: فتنه ی این فرقه ها و احزاب و «اسلام آمریکائی –صهیونی جدید» را جدید بگیر

به قلم: بالاچ عُمَرزهی

اگر می بینی که احزاب مختلف سکولار و مرتد نزدیک به 80 سال است در بلوچستان پاکستان ما مسلمین بلوچ را به بدترین شیوه های مختلف سرکوب و متفرق و قتل عام کرده اند و اگر می بینی که نزدیک به چند سال است مرتدین سکولار در میان بلوچهای ایران هم زمزمه های تشکیل احزاب مختلف سکولار را در میان بلوچهای مسلمان می زنند و اگر می بینی «اسلام آمریکائی –صهیونی جدید» در قالب رسانه ای و مجازی آن به شدت در لباس مولوی و غیره در حال فعالیت است بدان که فتنه ای در راه است.

به زبان ساده، «اسلام آمریکائی –صهیونی جدید» یعنی امثال مولوی نقشبندی که علناً با بازنشر اخبار صهیونیستهای جنایتکار و با مشغول کردن مسلمین به مسلمین در جبهه ی آمریکا و صهیونیستها قرار گرفته است و به جبهه ی این جنایتکاران خدمت می کند یا سایر گروههایی که به حامیان جهاد فلسطین ضرباتی وارد می کنند.

از امام احمد بن حنبل می پرسند آیا الان مردم در داخل فتنه هستند؟ امام احمد جواب می دهد: وإنْ كانَ، فإنَّما هي فتنةٌ خَاصةٌ ،فإذا وقع السَّيفُ عَمَّتِ الفتنةُ.[1] اگر هم باشد، فتنه خاص است، اگر به جنگ مسلحانه کشیده شد الفتنه فراگیر و عمومی می شود. با عمومی شدن این الفتنه ها عموم مردم در آن می افتند ، وَالْفِتْنَةُ إِذَا وَقَعَتْ عَجَزَ الْعُقَلَاءُ فِيهَا عَنْ دَفْعِ السُّفَهَاءِ… الفتنه زمانی که اتفاق افتاد عاقلان از دفع و دور کردن احمقها عاجز می شوند، کار فتنه همین است، وَهَذَا شَأْنُ الْفِتَنِ، همچنانکه الله تعالی می فرماید: وَاتَّقُوا فِتْنَةً لَا تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْكُمْ خَاصَّةً وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ (انفال/25) از فتنه ای پرهیز کنید که تنها دامنگیر کسانی نمی‌شود که از میان شما ظلم و ستم می‌کنند، و بدانید که الله دارای مجازات شدید است.‏[2]

چگونه باید از این فتنه پرهیز کرد؟ علاوه بر اهل الجماعة بودن باید در این زمینه هم مثل سایر موارد با امر به قوانین شریعت الله و نهی از مخالفت با قوانین شریعت الله از وقوع چنین بلا و مصیبتی جلوگیری کرد قبل از آنکه بر اثر سهل انگاری و نظاره گر بون ما و بر اثر این جرم اجتماعی و خیانت سکوت ما این بلا و مصیبت و فتنه عمومی شود و کار از کار بگذرد و هر چه از الله دعا کنیم دعای ما قبول نشود. رسول الله صلی الله علیه وسلم می فرماید: والَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ، لَتَأْمُرُنَّ بالْمَعْرُوفِ، ولَتَنْهَوُنَّ عَنِ المُنْكَرِ، أَوْ لَيُوشِكَنَّ اللَّه أَنْ يَبْعَثَ عَلَيْكُمْ عِقَابًا مِنْهُ، ثُمَّ تَدْعُونَهُ فَلا يُسْتَجابُ لَكُمْ.[3] سوگند به ذاتی که جانم در دست اوست، یا امر به معروف و نهی از منکر می کنيد، یا بيم آن می رود که به زودی الله عذابی از سوی خود بر شما فرود آورد و آنگاه او را به فرياد می خوانيد اما دعای تان قبول نمی شود. و زمانی که الفتنه (در مکانی) اتفاق می افتد کسی از آلوده شدن به آن سالم نمی ماند مگر کسی که الله از او محافظت و نگهداری کند. وَإِذَا وَقَعَتِ الْفِتْنَةُ لَمْ يَسْلَمْ مِنَ التَّلَوُّثِ بِهَا إِلَّا مَنْ عَصَمَهُ اللَّهُ.[4]

به امام احمد بن حنبل گفته شد: شخصی است که روزه (مستحب) می‌گیرد، نماز (مستحب) می‌خواند و به اعتکاف می‌نشیند، و دیگری در مورد اهل بدعت افشاگری می‌کند، کدام یک در نزد شما محبوب‌تر است؟ گفت: اگر نماز خوانده، روزه بگیرد و اعتکاف کند، به خودش فایده می‌رسد، اما در افشا کردنِ اهل بدعت، عموم مسلمانان بهره‌مند می‌شوند و این بهتر است. می‌گوید: سودرسانیِ به عموم مردم، ‌از جنس جهاد فی سبیل الله است. چرا که پاک کردن راه دین، منهج یا روش و شریعتِ الهی و دفعِ تجاوز سرکشان، بر مسلمین فرض کفایه است. و اگر الله ـ افرادی را برای دفع ضررِ این اهل بدعت قرار نمی داد، دین به تباهی کشیده می‌شد. فساد آنان از فساد دشمن که به خاک ما حمله می‌کند به مراتب بیشتر است؛ زیرا دشمنی که به خاک مسلمانان حمله می‌کند، در ابتدا قلب‌ها و دینداری را به فساد نمی‌کشد مگر کم‌کم و در گذر زمان. اما این افراد اهل بدعت از همان ابتدا دل‌ها را فاسد و تباه می‌کنند[5].

پس زندگی آبرومندانه و عزیز و پایدار برای ما بلوچها  فقط با اهل جماعت شدن و پرهیز از این فرقه ها و با امر به معروف و نهی از منکر بر اساس منهج صحیح اهل سنت و جماعت هست غیر از این مگر اینکه ثبات موقتی وجود داشته باشد…!

با وجود اینهمه فرقه و حزب مسلح و غیر مسلح متفرق که بخشی از دلها و خانواده ها و مردم را اشغال کرده اند فریب آرامش این روزها و ثبات شرایط را نخورید..; ، فقط کافی است تجربه بلوچستان چرکستان را نگاه کنید، پیروز کسی است که مردان را آماده می کند، تجهیزات را آماده می کند، رهبران را ایجاد می کند و منتظر میدان نبرد است.برای هیچ موقعیتی ماندگاری نیست و ظالم و اشغالگری که زمین را گرفت و آبروی آن را زیر پا گذاشت و بر اجساد کودکان لگدمال کرد، ماندگار نیست.

این واقع شدنی هست، این یک حقیقت است. بگذارید روزهای ما آماده سازی برای چیزهای بعدی باشد.


[1] السنة لأبي بكر الخلال، ج 1 ص 132- 133 رقم 89

[2] ابن تیمیه، منهاج السنة النبوية، ج 4 ص 315- 316

[3] الترمذي، سنن الترمذي 2169 / البغوي، شرح السنة 7/357 /  آلبانی صحيح الترمذي 2169- صحيح الجامع 7070- هداية الرواة 5068

[4]  ابن تیمیه، منهاج السنة النبوية ج 4 ص 343

[5] ابن تیمیه، مجموع الفتاوی، ج ۲۸ ص ۲۳۱ – ۲۳۲.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *